dimarts, 12 d’abril del 2011

Teatre

1. Quins trets caracteritzen les tres germanes Prozórov? Què les diferencia? Quins canvis es produeixen a la vida de cadascuna de les germanes al llarg de l’obra? I a la seva personalitat?
L'Olga és la germana gran, la que fa de líder de les tres germanes representant la figura patriarcal, i dóna molta importància a la unitat de la família, amb una personalitat afable i responsable. La Maixa és, al principi de l'obra, l'única de les tres que està casada, però no ho viu ni li dóna importància als seus sentiments fins que s'enamora del coronel Vershinin, que la fa ser més optimista i viure l'amor d'una altra manera. L'Irina és la més jove de les tres, que encara no s'ha casat i que té una immensa il·lusió per viure la vida i disfrutar-la, però més endavant se n'adona que la vida que s'ha trobat no és com se la imaginava, i, finalment, intenta trobar en l'amor l'estabilitat emocional sense aconseguir-ho.
2. Quins són els elements escenogràfics que t’han cridat més l’atenció, i per què? 
L'obra transcorre en una gran sala d'estar a la casa de les germanes, amb accés a les demés sales. En aquesta sala el que més crida l'atenció és l'austeritat en quant a la decoració: poc treballada i senzilla amb mobles decorats amb plantes no gaire cridaneres, tot i tractar-se d'una casa de família rica.
 
3. Observa l’escenografia i digues quina impressió et produeix. Què creus que volen transmetre el director i l’escenògraf?  
 
L'escenografia, tot i que representa una casa de família rica, dóna la impressió d'austeritat, fet que vol transmetre la sensació de la decadència de la classe social privilegiada de Rússia, amb pocs elements decoratius de no gaire complexitat i estructurats d'una manera simple i organitzada per la sala en la qual se succeix l'obra.
4. Els efectes sonors també formen part de la posada en escena, en recordes algun de l’obra? Quina impressió t’han produït? Com es combinen aquests efectes sonors amb la il·luminació? I la música? Descriu un dels moments de l’obra en què aquests efectes hagin resolt una de les escenes.
Els efectes sonors en aquesta obra són notoris en les parts carregades de més sentimentalisme, com ara en el moment en què, quan neva en el segon acte, la il·luminació es torna menys intensa o en les fortes escenes de discussió entre els personatges, quan se sent música amb un to greu i contundent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada